18. apr. 2014

Vertsfamilie!

JEG HAR FÅTT VERTSFAMILIE! Jeg er så glad, såååå glad! Og så fornøyd! Jaaaaaa!

Jeg skal prøve å samle meg så jeg får skrevet et innlegg her. Jeg har vært høy på endorfiner siden jeg fikk vite det da jeg dro hjem fra Spania på onsdag, så det å skrive noe uten caps lock nå er ganske krevende for meg. Jeg fattet mistanke da vi tok toget til flyplassen og jeg så at jeg hadde et tapt anrop fra et norsk typisk "kontornummer". Jeg klarte selvsagt å gå glipp av det neste anropet også (bra Mari, bra), men min mor var så sjenerøs å spandere sine 15 minutter med gratis wifi på flyplassen på meg, og søkte opp telefonnummeret. Det var Explorius, så vi kikket på hverandre, og sekundet etter kom mailen om at jeg har fått vertsfamilie i Kennewick, Washington!



Kennewick ligger sør-øst i staten Washington og er en del av Tri-Cities, altså tre byer i samme område. Byen har cirka 75 000 innbyggere, som vil si dobbelt så mange som i byen jeg bor i nå. Byen ligger rett ved Columbia River og noen andre elver, men den ligger fortsatt i ørkenen. Det er også en tidsforskjell på hele 9 timer!

Broen som går fra Kennewick til Pasco (en annen del av Tri-Cities)
Jeg skal gå på Kamiakin High School, som ligger cirka 3 kilometer fra der jeg skal bo. Hvis dere lurer, så kommer navnet "Kamiakin" fra en stammeleder i en indiansk stamme som eksisterte på 1800-tallet (indianere er jo "native Americans"). Skolelagnavnet er "the Braves", og skolefargene er gull og purpurrød (scarlet på engelsk, det høres mye bedre ut).


"Men hva med familien da??" Jada, jada, det kommer! Jeg har vært så heldig å få en vertsmor, Serena (46), en vertsfar, Colin (41) og to katter, Caeser og Moose. Vertsmor jobber som sykepleier (veldig spennende for meg som ønsker å bli lege) og vertsfar jobber som lydingeniør, altså han mikser lyd på konserter osv. Det betyr at han er på en del konserter og har det som en hobby, noe som jeg i hvert fall ikke klager på! Jeg synes det er utrolig kult at de jobber med ting som jeg virkelig interesserer meg for. Vertsfar spiller i tillegg i to band, og de har gitarer hjemme (noe som var en stor lettelse for meg som får mildere abstinenser uten, haha). Interessene til familien ellers er veldig like mine, de liker å reise, å fotografere, å trene og å se på TV og filmer, i tillegg har de interesser jeg ikke har fra før, noe som åpner for læring og nye opplevelser, og det liker vi!

Når det kommer til religion (som er et stort tema for mange) så er Colin ikke-religiøs, mens Serena er buddhist. Jeg synes det er utrolig spennende fordi jeg har aldri opplevd Buddhisme før, så jeg ser veldig fram til å lære mer om det! Det blir med andre ord ikke kirke fire ganger i uka på meg, men et mer avslappet forhold til det hele. Det forventes heller ikke at jeg skal delta i dette.

Sist men ikke minst; jeg kommer til å få mitt eget rom med dobbeltseng og bad rett over gangen.


Jeg har tatt kontakt med familien og vi begynner sakte men sikkert å kjenne hverandre. De virker som en kjempehyggelig og morsom familie, og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med dem i tiden framover og til å møte dem!

Hvis dere skulle ha noen spørsmål er det bare å spørre, jeg svarer på det jeg kan svare på :)

8 kommentarer:

  1. Sååå gøy! Jeg fikk familie i begynnelsen av april. Jeg skal bo med en familie på tre i Denton, Texas! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dette er lovende! Og Texas har deilige temperaturer da! Lykke til med alt :)

      Slett
  2. Jaa! Texas blir nok digg, og det tror jeg Washington kommer til å bli også! Tusen takk, lykke til til deg også! :)

    SvarSlett
  3. Så gøy! Jeg reiser også med CETUSA, Explorius, og har fått familie i Michigan! Vet du din avreisedato, muligens skal vi på samme forberedelsesleir i New York? :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fikk beskjed om at jeg skal på Soft Landing Camp rundt 17. august, men venter fortsatt på sikker avreisedato. Hva med deg? :) Hadde vært kult om vi havnet på samme campen!

      Slett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Så spennede :) Føler at alle andre skal lenger sør i USA. Jeg skal også til Washington, men til Bremerton med Aspect :) www.krram.blogg.no

    SvarSlett
  6. Utrlig gøy, er sikker på at du får det fantastisk :)

    SvarSlett