16. mai 2015

American Prom

Hei!

Forrige helg var det duket for prom, noe som er et høydepunkt for de fleste utvekslingsstudenter. Jeg dro med Danae som var min "date", og det var 14 håpefulle og gira juniors og seniors i promgruppa vår. Realiteten var like utrolig som den var sann: vi begynte på hår og sminke klokka 14, på tross av at vi ikke skulle møtes for å ta bilder før klokka 17. Til vårt forsvar hadde vi en god pause i midten der. En liten pause, i hvert fall. Jeg synes faktisk det var gøyere å fikse seg og ta bilder enn det var å være på prom, haha. Likevel var dette en opplevelse jeg ikke ville vært foruten.

Etter vi hadde tatt bilder i én time en liten stund dro vi på Country Gentleman og spiste middag. Etter det var det prom! Det som var kjempegøy var at de hadde en tradisjonell karusell der, noe som hevet totalinntrykket betraktelig. Etter prom er det en del vi kunne ha gjort, men jeg og Danae var helt slått ut, for ikke å glemme at linsene mine var så tørre at jeg hadde ca 2 mm mellom øyelokkene som jeg kunne se med. Vi stoppet på Walmart, kjøpte en frossenpizza, dro hjem, stekte pizzaen (dette burde være åpenbart) og spiste halve pizzaen hver.



Dette hadde vært PERFEKT hvis Danae kunne latt være å smelle igjen øyelokkene.







I morgen drar jeg og vertsfamilien til Seattle for å feire 17. mai. De har et 17. mai-tog der hvert år, så det skal bli spennende å se hvordan norskamerikanere feirer Norges grunnlovsdag! Jeg skal også møte Orinta (bloggen hennes her), en annen norsk utvekslingsstudent som jeg ikke har sett siden Soft Landing Camp i NYC for 9 måneder siden. Det skal bli så koselig! Jeg har ikke sett snurten av en nordmann på aldri så lenge.

- Mari

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar