24. des. 2014

Forks og Seattle

Hei!

Nå er jeg hjemme fra Forks. Vi hentet vertsmor på jobb og dro fredag kveld med snuten vendt mot Seattle. Det er såpass langt til Forks at vi måtte ha en overnatting, noe jeg ikke sier nei takk til når det er snakk om Seattle. Jeg elsker virkelig den byen. Det kan komme av at jeg kan se for meg å jobbe innenfor medisin der en gang, i og med at dette er rene medisinmekka. Men det var ikke det dette innlegget skulle handle om.

Vi stoppet innom en meksikansk resturant for å spise middag. Når du blir servert tortilla chips før maten får du ikke én salsa, men fem +  pico de gallo.

Du vet du er i Forks når:


Turistsenteret har et kart der du kan sette en knappenål på hjembyen din. Min nål stod 2 cm ut fra kartet...



Pick-up truck utenfor turistsenteret.

Forks er en liten, forblåst by med mengder av regn og sjarm. Det er den byen med mest regn i hele USA, med hele 210 regndager i året. Det var grønt der, ja! Vi kjørte gjennom sentrum, som var en middels bred gate på ca. 3 km. That's it. Men det er jo trossalt der Twilight ble spilt inn, så humøret skulle det ikke stå på!

Vi startet med å dra på stranda "La Push" (som forresten ser helt lik ut som på filmen). For å komme dit måtte vi følge en utrolig vakker sti gjennom en tåkebelagt regnskog. Skogen så forresten HELT LIK UT SOM PÅ FILMEN. Okei, ro deg ned nå da. Fan eller ikke, dette var fantastisk!








Da kameraet hadde fått sin daglige dose vann og vind gikk vi tilbake. Vi ble klissvåte og kalde, så da var det godt å komme inn til dette:




Om ikke det å være i Forks var bra nok, så ble det i hvert fall det av å kunne krype inn i denne varme hytta, spille "President" og bare slappe av foran peisen.

Her er meg som blogger for dere forrige uke. Jeg gikk for "prøv-å-ødelegge-ryggen"-posituren.

Smakfull humor.

Dagen etter dro vi innom en del steder fra Twilightfilmene. Hvis du ikke har skjønt tegninga enda, så var Twilight grunnen til at vi besøkte denne plassen.



Deretter bar det til Seattle igjen, der det for det meste dreide seg om å se "The Space Needle" fra forskjellige vinkler og spise sjømat, i og med at vi er for langt inn i landet til å spise fersk sjømat her i Kennewick.

"Coconut prawns" eller store reker med kokos.

Seattle Space Needle, vinkel #1.

Oppe i Seattle Space Needle, vinkel #2.

"White Chocolate Raspberry Cream Cheesecake". Denne var så mye bedre enn det ser ut som!


Utsikt over én side av Seattle.

Seattle Space Needle, vinkel #3.

En veldig vellykket helg! Nå ser jeg veldig fram til de nærmeste dagene med amerikansk julefeiring og norsk sjokolade. Jeg fikk nemlig denne pakken for et par uker siden:

Den inneholdt 7 sjokoladeplater + julepmarsipan. Jeg vet ikke om jeg hadde fått puste uten altså; Hershey's blir aldri like godt som ekte norsk sjokolade.

Norsk sjokolade, dritkul vertsfamilie, masse venner, dritkul vertsfamilie, late dager, dritkul vertsfamilie, Spotify premium og dritkul vertsfamilie; nå er livet i harmoni! Ærlig talt, nå lener jeg meg tilbake og nyter turen.




- Mari

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar