28. feb. 2015

Ishockeykamp og buddhistisk bryllup

Hei!

Som tidligere nevnt dro jeg, Cassidy og vertsfamilien på ishockeykamp for to uker siden. I anledning Valentine's Day hadde de farget isen rosa, noe som for min del gjorde det en hel del mer spennende. Denne fantastiske idyllen ble imidlertid brutt da den første slåsskampen brøt ut. Jeg kunne ikke tro det! Jeg visste jo ikke noe om ishockey, så det var kanskje ikke så rart at jeg hadde gått glipp av detaljen om at det brøt ut 469 slåsskamper i NHL (National Hockey League) i sesongen 2013-2014. Dette blir satt i perspektiv når jeg sier at det var kun 82 kamper den sesongen, som betyr at det i gjennomsnitt var 5,7 slåsskamper per kamp. Jeg fant en wikipediaside om slåssing i ishockeykamper, og det sier vel sitt. Det som nesten overrasket meg mer var at hele publikumet reiste seg og heiet. Jeg stod der og gapte som bare søren og snudde meg til Cassidy som var like sjokka og gjorde det samme.





Dagen etterpå gikk jeg og vertsfamilien en tur på fjellet "Badger". Det er tørt her, ja.


Åpen sandwich er helt i mot reglene her; du må alltid ha to brødskiver i en sandwich. Men jeg er litt vill, da. 

Forrige helg dro vi i et bryllup i Eugene, OR. Det ble ikke tid til å gjøre noe særlig bortsett fra bryllupet, men det er alltid gøy å gjøre ting man ikke er vant til. Det var et buddhistisk bryllup, så det var veldig spennende! Jeg er jo vant med å høre buddhistisk messing siden vmor gjør det hver morgen og kveld, men det er litt annerledes å høre en hel gruppe gjøre det. Det høres slik ut når de messer:




Dette er en "butsudan". Det er her de sitter når de messer. Det er vanligvis en rull med papir i midten, men denne skal ikke publiseres på internett og det finnes derfor svært få bilder av den.

Middag på vei til Eugene.

På vei til bryllupet.

Siden det var et lesbisk brudepar så var dette søte skiltet på utsiden av seremonirommet.

Forrige uke dro spiste jeg lunsj med Danae igjen, noe som (alltid) resulterer i...

...guilty face. Jeg er så svak. Dette var en medium drikke. MEDIUM.

Denne helgen skal jeg for det meste henge med Danae, noe som alltid byr på moro. Vi får se hva vi finner på! Vi skal i hvert fall gå opp på Badger og spise på El Chapala.

På mandag begynner golfsesongen, noe jeg er litt bekymret for... Det er alltid vanskelig å være ny, venneløs og dårlig på det det dreier seg om. Men jeg har bestemt meg for at jeg skal gjøre en skolesport! Grunnen til at jeg ikke har fått gjort det tidligere er at skolen min har så mange elever, og de er så sykt gode i all sport. Da er det ikke så lett for en fremmed potet å komme med på laget.

Jeg har tatt meg noe grådig sammen og legger meg rett før kl. 22 nesten hver dag, så da blir jeg jo trøtt kl. 22, noe som er forferdelig kjedelig i helgene. Nå er klokka 23, og jeg er FERDIG.

- Mari

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar