7. feb. 2015

T.G.I.F.

Hei!

Det er så koselig å se at selv om jeg ikke blogger på en stund så stikker dere fortsatt innom for å sjekke! That makes me happyyyy.

Helt ut av det blå har jeg et bilde av en ekstremt god hamburger fra "Bob's Burgers & Brew" som jeg bare må dele:

Sånn! Nå har dere nok sikkel for noen dager.

De siste to ukene har det skjedd mye gøy! Forrige uke spiste jeg lunsj med Danae, noe som innebærer en litt mer kaloririk lunsj enn jeg er vant med. Jeg kjenner nesten at blodårene mine tetter seg litt når jeg tenker på det. Vanligvis tar jeg med min egen lunsj siden jeg prøver å ikke ese ut, noe som har funket relativt bra. Jeg tror ikke at jeg noen gang skrev om dette på bloggen, men på grunn av øyesituasjonen min dro jeg til legen omtrent to måneder etter jeg kom hit, der de overrasket meg med en "standard helsesjekk". "Step on this scale, please." Awesome, sweet, alright, love it, yeah, that's the spirit, YEAH, AWESOME SAUCE. Jeg hadde ikke veid meg siden jeg dro, og fikk en skikkelig bitch slap fra vekta da jeg innså at jeg hadde lagt på meg fire kilo på bare to måneder. Jeg har gått ned igjen da, heldigvis! Men forrige torsdag fikk jeg streng beskjed fra Danae om å ikke ta med lunsj, " 'cause I'm buying you lunch, Mari!" Vi dro til Panda Express, og det var en av de beste avgjørelsene i mitt liv. Ok, kanskje ikke, men det var sinnsykt godt! Det er "kinesisk" mat. Egentlig så er det ikke kinesisk, for det er amerikanisert så til de grader at det er ikke verdig tittelen "kinesisk mat" lenger.

Se på alt fettet som bare flyter rundt da!

Random dospeil-selfie.

Etter lunsj har jeg og Danae U.S. History sammen, der vi har noen interessante mennesker:

Ja, det her er faktisk i timen!

Samme dag plukket vfar meg opp fra skolen og vi dro til en musikkbutikk for å spille gitar. Jeg fikk spilt en 12-strengs-gitar for første gang, noe som var interessant. Konseptet er jo det samme, men det var vanskelig å spille på to og to strenger samtidig istedenfor én og én. #smallfingersproblems


Forrige fredag hadde egentlig jeg og Cassidy tenkt til å dra på basketballkamp, men så fant Cassidy ut at temaet man skulle kle seg ut etter var "Western", og da sa hun: "NO, JUST NO." Så da bestemte vi oss for å dra på Panda Express (min andre gang på to dager) og deretter dra og bowle. Gjett hvem som bestilte akkurat det samme som på torsdag da? Joda, det var meg det. Etter bowlinga dro vi til Dutch Bros (er dere sjokkert, eller?) før vi kjørte opp til "Top of the Universe", som jeg har nevnt før. Det er på toppen av ett av fjellene her, og det har utsikt over hele byen. Det var en kjempefin kveld, og jeg hadde virkelig savnet å henge med Cassidy! Vi har nesten ikke sett hverandre siden før jul.





Senere den helga dro jeg og vfamilien på en restaurant som heter "Bella Italia" og spiste noe skikkelig autentisk italiensk mat.

Ravioli <3


Hvis dere ikke har skjønt det enda: det er i helgene det skjer. Jeg har egentlig ikke tid til å gjøre så mye kult i ukedagene, noe jeg synes er helt greit. Jeg er her for skolen også, ikke bare for å slappe av! I går dro jeg på basketballkamp med Cassidy og hadde det kjempegøy. Jeg synes basketball er mye gøyere enn amerikansk fotball, noe som er stikk motsatt av hva amerikanere synes. For basketball er jo "kjedelig". Nei, amerikansk fotball er kjedelig. Det er gjennomsnittlig 12 minutter med action i en fotballkamp, fordi de stopper så ofte. Hvis du søker opp og sammeligner en amerikansk fotballkamp med en basketballkamp så ser du fort hva jeg mener.



Etter kampen traff jeg på Cathy Ann og Danae som tok meg med til Dairy Queen for å kjøpe is. Nå som jeg tenker over det så spiste jeg ikke opp, så jeg skal hente den fra fryseren nå.


Andre oppdateringer:
- Jeg har snart sertifikatet
- Jeg skal gi blod
- Jeg har meldt meg på en ingeniørkonkurranse med skolen
- Jeg er med på skolens golflag (treningene begynner 2. mars)

Dere, jeg skal snart hjem... Jeg har rundt 130 dager igjen. Det går så fort!

- Mari

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar