14. feb. 2015

Nye eventyr

Hei!

Dette innlegget skal starte liiitt bittert. Bittelitt. I forrige innlegg skrev jeg at jeg skulle gi blod, og fy søren, jeg var gira på å gjøre det! Alt var i orden, jada, utvekslingsstudenter kan gi blod, det går helt fint. Så jeg ladet opp med 3 tonn vann og stappet i meg jern så det grein etter dagene i forveien, så kommer jeg dit på torsdag, og tror du ikke at jeg ble avvist på grunn av at det har blitt funnet et tilfelle av Creutzfeldt-Jakobs-sykdom (den menneskelige versjonen av kugalskap) i Norge. Dette brøt ut i England i 1995 hos kuer, og har etter det spredt seg rundt om i Europa. Så det var grunnen til at jeg ikke kunne gi blod, og jeg ble så skuffet! Heldigvis kan jeg fortsatt gjøre det når jeg kommer tilbake til Norge, noe som var et plaster på såret jeg ikke fikk.

Forrige helg var det Sadies på skolen. Dette er et "ball" der jentene ber guttene og man kler seg ut etter et tema. Jeg og Danae fant ut at vi ikke skulle dra, fordi det er omtrent det samme som Homecoming, noe jeg allerede har vært på. Så da var det klart for nye eventyr, og vi kledde oss pent og dro på "El Chapala", en meksikansk restaurant i downtown Kennewick.




Macho buritooooo 


Etter vi hadde spist dro vi på kino og så "The Boy Next Door". Vi tok bilder i en photobooth, noe jeg alltid har hatt lyst til å gjøre. Bare for å stappe i oss flere kalorier kjøpte vi overpriset kinogodteri som er det eneste i hele USA som er overpriset, bortsett fra 5 ml øyedråpeflasker som koster 1300 kroner per stykk. Ja, det sitter litt i det der.


Etter kinoen dro vi på Starbucks og Baskin-Robbins for å spise noe ordentlig kvalitetsis. For å bruke opp den siste lille skvetten med bensin som Danae hadde dro vi på kjøpesenteret og vindushoppet, siden vi hadde brukt så forferdelig mye penger på mat som går rett til mageflesket.


Dette var en fantastisk dag! Jeg er så glad for at jeg gjorde dette istedenfor å dra på Sadies.

Jeg nevnte også i forrige innlegg at jeg er med på skolens golflag og at treningene ikke begynner før 2. mars. Det betyr at jeg, som har null golferfaring (bortsett fra minigolf, men det teller ikke), har noen verdifulle uker til å forhåpentligvis gå fra å krafse opp noen voldsomme mengder med grass og jord, til å klare å treffe en golfball uten å rive opp banen. På søndag dro jeg, vertsfamilien og noen golfkyndige venner av vertsfamilien til "the driving range" der jeg fikk svinget min første golfkølle.

Jeg var så klar! Lite visste jeg hva som ventet...
Det her ser jo ikke så gærent ut med en gang...
...men hvis du følger litt ekstra godt med her, så ser du at kølla er på feil side av ballen som fortsatt ligger på bakken. På høyre side av bildet er det er også noe grass og jord som flyr avgårde med stoltheten min.

Dette er landskapet etter orkanen "Mari" traff elvebredden i Kennewick søndag formiddag. Beboere ble evakuert og nødetater var raskt på stedet. Sjekk den grøfta jeg laga i midten der a.

Jeg overdriver litt, da. Jeg er jo ikke helt fortapt i golf, for jeg traff ballen for det meste! Det er på en måte golf 1.01; du må treffe ballen.

Tidligere denne uka klarte Danae å overtale meg til å la henne kjøpe en donut til meg til lunsj. Jeg er så svak. Og den var så god.

GET YO FACE OVER HERE, I'M TAKING A PICTURE WITH MAH DONUT.

I dag spiste jeg lunsj med Cassidy, og etter skolen kjøpte vi Dutch Bros og Panda Express. For å runde av denne kaloririke helaften dro jeg til med hjemmelaget pizza i huset, noe som er helt rart her i USA, du lager ikke pizzadeigen fra bunnen, liksom, det er jo helt VILT.


Gjett hvem som bestilte det samme som hun gjør HVER GANG? Moi.

Denne helgen skal jeg, Cassidy og vertsfamilien på ishockeykamp og ut på restaurant, og jeg skal trene som bare pokker for å gjøre opp for mine kostholdssynder denne uka.

Speaking of: sjokoladesausen til isen vår er klar... Jeg må stikke.

- Mari

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar