13. sep. 2014

Football games and bonfires

Hei igjen!

Da var det på tide med et nytt blogginnlegg. Som tidligere nevnt så var jeg på min første amerikanske fotballkamp forrige helg. For en opplevelse! Hvis man vil oppleve school spirit så er det virkelig stedet å dra. Folk kledde seg i skolens farger, malte seg i fjeset og skrek som bare det. Det var også tribuner der (neei, du tuller), men vi stod under hele kampen fordi alle var så gira. Jeg innså også at fotballkampene i større grad handler om å være med venner (som jeg begynner å få noen av) og snakke, enn og faktisk følge med på kampen. Åja, ble det touchdown?

Etter kampen dro vi på en/et (?) bonfire hos en av vennene til Kelly, noe som var kjempekoselig. Nok en unik, amerikansk opplevelse! Vi satt rundt bålet, sang og spilte gitar og jeg fikk spist min første s'more! Ja, det høres idyllisk ut, dere, men det var helt til noen fyrte av små håndraketter, kastet kinaputter på bålet og satte en gassboks av noe slag ved siden av. Jeg trodde faktisk at jeg skulle dø, og tok med meg gitaren og s'moren min langt vekk i buskene i andre enden av hagen.

Har jeg ikke tid til å blogge, så har jeg ikke tid til å fikse på neglelakken, sånn er det!
Themed up!
Jeg fikk mat.

Kelly er ett år yngre enn meg og har sertifikatet!
Vi dro innom Dutch Bros før kampen, et kaffested med kjempegod "kaffe" (sukker, knust is, karamell, melk og 0,00000043 ml kaffe)
Dette er bortetribunen altså, det var ikke så tomt!


Meg og Kelly.
Danae og meg.



S'more som består av kjeks, melkesjokolade og en myk, oppvarmet marshmallow. Dette er amerikansk!

Det var den beste dagen i USA så langt! Jeg har gjort utrolig mye gøy, men dette tok kaka. Dagen før var jeg og vertsfamilien på "Parade of Homes", som er en mulighet til å se noen av de flotteste hjemmene i byen. De var ekstremt store og luksuriøse, med små finesser som gjorde at prisen steg til det firedobbelte. For å oppsummere det kort, det motiverte meg til å ta fem mastergrader og søke jobb som leder i verdens største selskap, hva enn nå det er.





Noen som har 6 000 000 kroner som brenner i lomma?

Så det var forrige helg. I går så var det fotballkamp igjen, denne gangen i en by kalt Hermiston. Det er litt under en halvtime unna, men vi krysset likevel statsgrensen og var i Oregon. Vi suste i 110 km/t på motorveien med en 16 år gammel sjåfør som totalt sett har kjørt i 5 måneder (han var en ansvarlig sjåfør, mamma, slapp av). Det var en fin roadtrip! Senere så ble Kelly med meg hjem og vi hadde en sleepover.






- Oh my gosh, wow, are those fireflies?
- Naah, that's just bugs.
- Oh...

Mari experiencing America.

Nå sitter jeg og Kelly og ser på film og venter på vafler til frokost. Er man i USA så er man i USA! Men helt ærlig så tror jeg at jeg står over denne gangen og heller lager havregrøt, for jeg spiser alt for mye dritt. Og det er ikke fordi vertsfamilien ikke tilbyr sunn mat, for det gjør de, det er meg som stapper i meg for mye sukker. Da vmor fylte ut sportspapirene mine spurte hun hvor mye jeg veide, så da sa jeg det jeg veide rett før jeg dro, før jeg la til: "but probably not anymore..." Senere i dag skal jeg være med vfar på jobb (han jobber som lydingeniør på konserter), før jeg skal på nok en/et bonfire. Denne blandingen av norsk og engelsk funker ikke. Et bonfire, done.

Og en annen nyhet: jeg kom med på danselaget! Jeg ble så glad, for jeg ville virkelig være med på en aktivitet. I tillegg så får man mange nye venner. Det som er litt morsomt er at mens jeg var på tryouts (for å teste ferdigheter), så tenkte jeg: "Alt jeg gjør her i USA er å gjøre ting jeg ikke kan." Haha, og det er jo på en måte sant! Jeg vet jo ikke hvordan ting funker her eller hvordan de gjør ting, og ikke danser jeg til vanlig heller.

Det var oppdateringen for denne gang. Jeg tror jeg må holde meg til ett blogginnlegg i uka, siden jeg er så travel og ikke vil bruke for mye av tiden min her foran pc-skjermen. Også tror jeg på kvalitet framfor kvantitet. Det er mye gøyere for dere å lese et velskrevet blogginnlegg jeg har brukt 2 timer på, enn å lese 5 jeg har skrevet på 10 minutter.

Håper alt står bra til hjemme!

- Mari

1 kommentar:

  1. Så fint å høre at du har det kjempegøy, får venner og og opplever nye ting

    SvarSlett