18. aug. 2014

Avreise, pakkekrig og gode klemmer

Det er så rart å sitte her og vite at jeg drar i morgen. Jeg startet en (omtrentlig) nedtelling på mobilen min for litt over to år siden, og i morgen så skjer det som jeg har ventet på så lenge. Det er helt utrolig! Jeg har en veldig rar følelse som er vanskelig å beskrive. Jeg står i overgangen mellom å dra fra de hjemme og alt kjent og kjært, og å komme til et nytt sted med ny kultur, nye mennesker og nye impulser. Og et sted midt i mellom, så tilhører man på en måte ingen av stedene. Men det er jo noe av det som er gøy, å skape noe helt nytt som du ikke hadde fra før av. En av mine beste kompiser sa så fint: "Jeg skjønner ikke hvordan du tør, jeg blir nervøs bare jeg må dra alene for å besøke familie!" Da ble ting satt i perspektiv.

Kofferten er pakket (og nesten full, oops), alt av papirer er skrevet ut, alt er klart. Så nå venter jeg bare. Kofferten endte på rundt 20 kg... Men til mitt forsvar så har jeg med fire skolebøker, noe som utgjør 3,6 kg! Pluss masse andre greier som jeg kommer til å bruke opp. For eksempel 1,2 kg sjokolade (hva er det jeg gjør) og 1 kg brunost, for ikke å snakke om Dr. Martens-skoa mine, de veier sikkert 15 kg! Ok, litt mindre, da, men nå er jeg unnskyldt. Og papirer, masse papirer. Måtte bare slenge på det i farta. I tillegg så sa mamma at hun vil komme over med en nesten tom koffert på slutten av året, og det gjorde det ikke akkurat lettere å pakke smart. Men fra spøk til alvor, det er utrolig vanskelig å pakke lett når man skal på utveksling. Jeg har ikke med mer enn 5 t-skjorter, og såpass må man jo ha! Mamma ville til og med at jeg skulle ta med mer klær, men alvorlig talt, kofferten er nesten full. Så til dere som vurderer å bruke pakkelista mi: dere må stryke halvparten. Liksom, høye hæler og neglelakk, hva søren tenkte jeg på?

Jeg har egentlig ikke så mye mer å si, følte bare for å stikke innom en tur før jeg drar. Også lovte jeg jo å oppdatere dere på den store pakkekrigen. Hvis dere ikke følger meg på instagram allerede, gjør gjerne det (@aarmarii).

Hvor mye gleder Mari seg? Hvor mye gleder Mari seg?


Så mye gleder Mari seg! Jeg føler for å understreke, påpeke, utheve og skrike at dette er et arrangert outfit. Men ja, jeg eier faktisk alt det der.

Til slutt vil jeg veldig gjerne takke alle som har gitt gode klemmer, gode ønsker og gode ord for det kommende året, det varmer!

Neste gang dere hører fra meg så er det fra andre siden av dammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar