25. aug. 2014

NYC, Six Flags og ankomst hos vertsen

Hei!

Siden jeg nå er litt på etterskudd med bloggingen, så kommer det innlegget her til å handle om både siste del av Soft Landing Campen i NY og den første tiden min her hos vertsfamilien.

Som tidligere nevnt fikk vi en dag i NYC på Manhattan der vi kunne gjøre det vi ville. Vi startet dagen med å dra til «Top of The Rock», som er på toppen av bygningen "Rockefeller Plaza". Her er det virkelig fantastisk utsikt. Vi kunne se flere av de andre bydelene i New York, og jeg blir ikke overrasket om vi så flere delstater. 

Utsikt fra "Top of The Rock"
Videre dro vi på shopping. Dette kjøpte jeg:

- Mat

Jeg aner ikke hva som gikk av meg, men jeg var virkelig ikke i shoppinghumør. Jeg har jo tross alt nektet meg selv å shoppe det siste halve året, så det tar sikkert litt tid å bygge opp hva enn det er jeg har revet ned. Så da kan vi vel bare bevege oss videre til Six Flags.

Six Flags er en stor fornøyelsespark som har noen av de villeste berg-og-dalbanene som du kan tenke deg. De tre jentene jeg gikk med insisterte på å starte med verdens høyeste berg-og-dalbane (!!!!), og da insisterte jeg på å holde veskene. Party pooper? Yes, indeed. De neste minuttene artet seg på en interessant måte, fordi jeg gikk fra å si «DERE KOMMER TIL Å DØ» til «JEG KOMMER TIL Å DØ». Det er ikke helt meg å gi etter for gruppepress. Men dette er noe av det sykeste jeg har opplevd. Den gikk i rundt 200 km/t og RETT OPP, RETT NED. Bare se på den:


Jeg følte ikke engang min egen eksistens på vei ned, så sykt var det. Så, så, nok skryting for i dag, Mari. Flere bilder fra Six Flags:




Denne var syyykt god!
Orinta, Stine, Benedikte og meg.

På kvelden kunne vi igjen bestille én av tre middager på hotellet. Jeg gikk for Turkey Club Sandwich og så for meg noe som dette:


Men det jeg fikk var dette:


Og hvis ikke det beskriver USA, så vet ikke jeg! Den fylte hele esken og det var masse kalkun, bacon, salat, tomat, løk og bare NAM.

Så nå har jeg kommet meg til vertsfamilien! Det er jo noen timer siden, men jeg har hatt fullt opp fra start. Jeg trives så utrolig godt med dem, det er helt sykt hvor heldig jeg har vært. Vi har det kjempefint og de er så morsomme, jeg har grått av latter flere ganger på bare det ene døgnet jeg har vært her, de forteller så morsomme historier og vitser, haha! Vfar sier også norske fraser til meg i ny og ne, som "Jeg er så glad for å møte deg!" og "Hvor er du?"

Da jeg kom i går dro vi på en italiensk restaurant. Jeg ble anbefalt "Huckleberry Lemonade" av vfar, og det angrer jeg ikke et sekund på at jeg prøvde! 


I dag startet vi dagen med å handle noen nødvendige ting og skaffe meg et mobilabonnement med ubegrenset tekst og tale + 4G. Noe annet vi gjorde i dag var "river floating", noe som var utrolig gøy! Det ligger i ordet, men vi fløt en rolig tur nedover Yakima River med tuberinger. Det var med masse folk, for det meste voksne, og turen tok litt mer enn 3 timer. Været var fantastisk, vannet var fantastisk og jeg ble ikke solbrent selv om jeg ikke har solt meg skikkelig på flere uker, så det er jo bare helt fantastisk! Det kan jeg takke vfar for, fordi da jeg fortalte at jeg hadde tatt med solfaktor 15, sa han "Really?" og kastet inn en flaske med solfaktor 60. Noe som kanskje ikke er så fantastisk er at jeg er stekbrun på framsiden og neonhvit på baksiden. Jeg jevner ut det senere. Det som derimot forstyrret idyllen var når vi nærmet oss trærne i elvebredden og de begynte å rope: "SPIDER TREE". Ja, de gjorde det, og det betyr i bunn og grunn at det henger drøssevis av edderkopper der. Så da kan du tenkte deg hvor kult det var da jeg innså at "vi kommer til å treffe det treet der, og jeg flyter først". Og hva skjedde? Vi fløt inn i et lavthengende og relativt hardt tre og jeg tok støyten. Jeg hadde kvist og grass langt oppi både hår og bikinitruse når jeg kom hjem. For mye detaljer? Naah.

Det var varmt!


Boksen vi hadde mobilene våre var ikke helt tett likevel siden jeg stappet shortsen min oppi, og da ble mobilene våre våte... Her prøver jeg å fikse kameraet som hadde klikket helt, men den ble heldigvis bra igjen!

La familia!
Noe annet jeg gjerne vil slenge på i dette innlegget er hvor stort ordforrådet mitt ble mens jeg var i NY. Orddforrådet mitt på norsk, vel å merke. For en som ikke vanligvis henger med folk fra andre steder i Norge, så følte jeg nesten det var en språkreise med norske dialekter. Jeg har hengt med folk fra Stavanger, Bømlo, Tønsberg, Trondheim, Oslo, Mo i Rana, Kongsvinger, Fredrikstad og flere. Det ble til og med til at vi snakket hverandres dialekter for å gjøre det enklere å forstå. Også fordi det er gøy, da. For å si det på godt Stavangersk (les med skarring på r’en): Eg har det dridløye! Det e så skamkjekt her. Me snakkst igjen om ikkje så lenge.

- Mari

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar