31. okt. 2014

American Halloween

Hei!

Jeg er fullt klar over at bloggingen ikke er direkte skrytemateriale for tiden. Jeg skjønner at dere er nysgjerrige på hva som skjer her borte, men jeg skriver så ofte jeg kan og så ofte jeg har noe nyttig å dele. Jeg gjør ikke bare masse spennende hele tiden, bortsett fra at jeg opplever kulturen 24/7. Jeg har helt normale rutiner, med spennende ting innimellom og i helgene. Jeg regner med at det ikke er så gøy å høre hvordan jeg spiste gresk yoghurt med eplesaus og mandler da jeg kom hjem fra skolen i dag.

Grunnen til at jeg blogger i dag, på en torsdag, er at i morgen har jeg ikke tid, og det ville gitt meg altfor dårlig samvittighet å ikke blogge på så lenge, haha. Jeg har ikke veldig mye tid før jeg må legge meg, så her er noen bilder fra forrige helg med beskrivende bildetekster:

Ok, så helgen forrige uke startet tidlig med en legetime for allergien min. Jeg fikk resept på øyedråper, så vi dro og kjøpte de rett etterpå. Så skjedde det noe helt sykt: denne bitte, bittelille flasken med øyedråper (5 ml) kostet 214 DOLLAR, ALTSÅ 1417 NORSKE KRONER!! Og hvor lenge varer denne flasken? 20 DAGER, JEG GJENTAR, 20 DAGER!!! Takk Gud for at jeg har helseforsikring her borte, det hadde jo blakket meg som bare pokker! Og noen ganger bommer jeg på øyet i tillegg, dritflott, nå renner det 18 kr ned kinnet mitt, liksom.

Vi dro på en lokal konsert (VIP, rett ved siden av scenen, haha) med bandet "Lace and Lead".


På fredag kledde jeg og Kelly oss i rosa og dro på fotballkampen, som rettet oppmerksomhet mot brystkreft. 


Så til Halloweenkostymet mitt! Dette er kostymet mitt før vi dynket det i falskt blod. Alt er ekte medisinsk utstyr. Det var faktisk litt trist å dynke det i falskt blod, fordi det var et par timer der hvor jeg følte meg en smule stolt over å eie mine første legeklær. Også smalt det...



Dette var i forbindelse med et Halloweenparty med jobben til mammaen til Kelly. Det var så gøy å dra den helt ut! Jeg har aldri hatt et så gjennomført Halloweenkostyme, og ikke var det dyrt heller.

Vi skjærte gresskar på Halloweenpartyet.

På søndag skjærte vi gresskar hjemme (det kalles "to carve pumpkins", oversettelsen til norsk blir litt så som så).


Det var helt sykt grisete å grave ut alt det gørret her!




Vertsmors til venstre, mitt til høyre.

Vertsfars bakerst.



Senere på søndag bakte vi gresskarmuffins. De var utrolig gode!


Så forrige helg var interessant! Jeg gjorde mye Halloween-relatert, selv om det var en uke til Halloween. Jeg fikk skikkelig høytidsfølelse av Halloweenpartyet og all dekorasjonen, og av å skjære gresskar og bake gresskarmuffins. Det som var interessant var at jeg ikke gjenkjente denne høytidsfølelsen, i og med at vi så vidt feirer Halloween i Norge. Det var ikke som jul eller påske, det var noe helt nytt som jeg er veldig glad for at jeg fikk oppleve og fortsatt opplever. I morgen skal jeg nemlig inn i Halloweenkostymet mitt igjen! Vi skal ut og spise middag (med kostymet mitt, haha) også skal vi gjøre en Halloweenting som jeg ikke har forstått helt enda, og som sikkert er mye enklere å forklare når jeg har gjort det. Senere på kvelden skal vi kjøre til Seattle (Grey’s Anatomy, anyone?) for å overnatte der én natt, før vi tar et fly ned til San Diego, California (!!!) for å dra på konsert med Switchfoot (!!!!!), der jeg skal møte bandet før konserten og få bilde med dem (!!!!!!!!!!!!) HVOR HELDIG VAR IKKE JEG MED VERTSFAMILEN?!?!

Nok en god helg i vente!

Jeg jobber for tiden med en videoblogg der jeg har samlet masse klipp jeg har tatt så langt, så det kan dere se frem til.

- Mari

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar