1. okt. 2014

Gave til vertsfamilien

Hei!

Jeg tenkte at jeg skulle skyte inn et kort innlegg der jeg viser hva jeg ga til vertsfamilien da jeg kom hit. Jeg ville gi noe norsk, noe personlig og noe de faktisk kan få bruk for.

Dette oppskriftsheftet skrev jeg inn på både norsk og engelsk, slik at de kan lage maten selv hvis de vil og kan lære noen norske ord.

Denne er selvskreven! Men husk å sjekke med vertsfamilien din om de har hatt noen norske utvekslingsstudenter fra før, for det er kanskje ikke så kult å komme med den 23. ostehøvelen.

"This is a troll! It's really Norwegian, I don't know why though..." Denne ga jeg til Kelly.

Nok en gave til Kelly. Dette er litt morsomt, fordi folk lærer ganske fort at det ikke snør i Norge hele tiden, men dette er ting som kanskje aldri kommer opp i vanlige samtaler.

Viktig å ta med! Det gikk helt fint å få dette inn i USA, og det smeltet heller ikke. Jeg anbefaler å pakke alt inn i avispapir rett før du drar og putte det i isbokser. Da holder det seg mest sannsynlig kaldt, og hvis det smelter så mister det i hvert fall ikke helt fasong, haha. Min brunost var faktisk kald da jeg pakket den ut på hotellet i NYC!

  
Farmoren min strikket disse til vertsfamilien.
Og disse!
Jeg burde kanskje ha rettet teksten min med rød penn, men ja, de skjønte tegninga.
Jeg håper jeg har gitt framtidige utvekslingsstudenter noen ideer til hva dere kan gi vertsfamiliene deres! Dette falt i hvert fall i smak her i huset.

- Mari

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar